Fundacja Rozwoju Regionu Łukta aby usystematyzować swoje działania w 2006 roku rozpoczęła starania o uzyskanie certyfikatu jakości PN-EN ISO 9001:2001. Wprowadzenie systemu jakości składało się z kilku etapów. Na początku analizowaliśmy obecną sytuację w Fundacji, jakie są potrzeby, co robimy itp. Następnie przygotowaliśmy wraz z naszym konsultantem harmonogram prac oraz wyznaczyliśmy osoby odpowiedzialne za wykonanie zadań. Przeszliśmy szereg szkoleń nt. systemu, auditów wewnętrznych. Po zdobyciu wiedzy nt. systemu opracowaliśmy dokumentację wymaganą przez normę dostosowaną do naszych potrzeb.
Kiedy wprowadziliśmy system w życie nadszedł czas na certyfikację, którą przeszliśmy pozytywnie i otrzymaliśmy upragniony certyfikat. W kolejnych latach Fundacja przechodziła pozytywnie kolejne audity odnawiające i otrzymywała certyfikaty ponownie na następne trzy lata.
Dzięki standaryzacji mogliśmy przystąpić do Krajowego Systemu Usług dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie świadczenia usług informacyjnych i finansowych – udzielanie pożyczek. Nr ośrodka KSU 14/14/2006/194.
Fundacja była członkiem KSU do 2017 roku.
Fundacja Rozwoju Regionu Łukta ostatni raz wystąpiła o uzyskanie certyfikatu jakości PN-EN ISO 9001:2015-10 w zakresie realizacji usług informacyjnych oraz finansowych – udzielanie pożyczek i utrzymała go do dnia 04 października 2018 roku.
Emilia Małczyńska
Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością